Nostalgia RTM Pahang dulu - dulu...

>> Tuesday, May 26, 2009



Ketika keberangkatan DYTM Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah melawat RTM Pahang.

Kelihatan Dato'Seri Utama Dr Rais Yatim ketika itu menjadi Menteri Penerangan. Kini beliau menjadi Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.





Suasana bekerja di RTM Pahang sekitar tahun 1970-an. Nampak segak masing - masing.





Majlis Perasmian Bangunan RTM Pahang oleh KDYMM Sultan Pahang Sir Sultan Abu Bakar dan turut sama Menteri Penerangan.





Bangunan RTM yang lama, asalnya RTM Pahang hanya stesen pemancar sahaja.



Kakitangan pertama apabila tertubuhnya RTM Pahang.


Read more...

Bintang Klasik dah selesai..

>> Tuesday, May 19, 2009



Pertandingan Akhir Bintang Klasik 2009 Peringkat Negeri Pahang telah berlangsung..8 peserta yang bertanding menampilkan kehebatan masing - masing. YAB Menteri Besar Pahang Dato' Sri Hj Adnan Yaakob sudi hadir memeriahkan majlis. Terima kasih Dato' sri..selain itu, Pengarah Siaran Tn Hj Keliwon Pajhar serta Pengawal Klasik Nasional Tn Hj Chuari Selamat turut hadir. Meskipun terdapat kekurangan dalam penganjuran terutama masalah teknikal, majlis berjalan lancar. Diharapkan banyak perkara boleh dipelajari dan dijadikan pengalaman berguna kepada pihak yang terlibat. Apa - apapun, Johan dan naib johan pertandingan bintang klasik ini akan mewakili Pahang ke peringkat zon timur. Berikut adalah keputusan penuh :

JOHAN LELAKI - Syamsul Nizam Bin Ali ( Lagu : Menimbang Rasa )
NAIB JOHAN LELAKI - Ayob Bin Majid ( Lagu : Mungkin Bersama )
KETIGA LELAKI - Zainal Bin Mohd Isa ( Lagu : Tangisan Di Waktu Malam )
SAGUHATI - Reimi Azwan Bin Ali ( Lagu : Di Ambang Senja )

JOHAN WANITA - Norakmazulaikha Bt Khalid ( Lagu: Sukma Rindu )
NAIB JOHAN WANITA - Zaharah Bt Jusoh ( Lagu : Tunggu Sekejap )
KETIGA WANITA - Nur Izyan Hazwani Bt Omar ( Lagu : Dengan Cinta Ku Bina Istana )
SAGUHATI - Nooriyatul Diyana Bt Daud ( Lagu : Siapa Dia )

Panel Juri :
1) En.Wahiduddin Abd Manaf
- Jabatan Pelajaran Negeri Pahang

2) En.Anip Abdul Majid
- Pemantau Lagu Klasik Nasional



Read more...

BINTANG KLASIK 2009

>> Monday, May 18, 2009



Pertandingan Akhir Bintang Klasik 2009 akan diadakan pada 19 Mei ini..Selasa..bermula 9.00 malam..Tetamu kehormat yang dijadualkan hadir ialah YAB Menteri Besar Pahang Dato'Seri Hj Adnan Hj Yaakob..program ini akan berlangsung di Auditorium Darul Makmur kita yang canggih tu la..8 peserta yang akan mengambil bahagian..kebanyakkannya berumur belasan tahun..baguslah RTM buat program macam ni..sekurang - kurangnya lagu - lagu klasik tidak hilang begitu sahaja..Sebagai tanda sokongan kepada program kita..marilah kita bersama memeriahkan pertandingan ini..bawaklah saudara mara, kawan2 dan jiran tetangga masing - masing..lagi ramai lagilah bagus..

Antara lagu yang dinyanyikan peserta :
1)Tunggu Sekejap
2) Menimbang rasa



Read more...

Selamat Datang Tuan Pengarah

>> Tuesday, May 12, 2009

Selamat datang ke RTM Pahang..Pengarah baru RTM Pahang ialah Tuan Haji Mustafa Kamal Bin Abdul Razak. Beliau sebelum ini bertugas di RTM Terengganu sebagai Pengarah Penyiaran Kawasan Timur. Untuk pengetahuan semua, pengarah RTM Pahang yang baru ini orang Temerloh..rodong koi belaker!

Read more...

Pengarah dah bertukar..

>> Thursday, May 7, 2009


Sepertimana yang diketahui semua..Tuan Pengarah kita Tn Hj Fakhrur Razi Ismail telah bertukar ke Bahagian Pengurusan Am di Angkasapuri bermula 4 Mei 2009..dulu Bahagian Pengurusan Am, bosnya Encik Abdul Hadi Yusof..Pertukaran ini selaras dengan gred penstrukturan baru Jabatan Penyiaran..maka RTM Pahang akan menerima pengarah baru...dengar khabar Pengarah baru kita orang Temerloh..dulu Hj Razi dari Raub..emm..anak Pahang sesuailah untuk menerajui Jabatan Penyiaran Pahang@RTM Pahang@PAHANGfm..18 Mei 2009, maka pengarah baru akan memulakan tugas di sini. Kepada mantan pengarah Tn Hj Razi..Selamat Bertukar dan Semoga Sukses di sana..Untuk bakal pengarah Selamat Datang ke RTM Pahang..Amin..


Read more...

Menteri baru, nama kementerian pun baru...

>> Sunday, May 3, 2009

Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim

Dato'Ahmad Shabery Cheek

Kementerian Penerangan sekali lagi menerima menteri yang baru . Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim dilantik menggantikan Dato’ Ahmad Shabery Cheek yang bertukar portfolio ke sebagai Menteri Belia dan Sukan. Manakala 2 Timbalan Menteri ialah Dato’ Joseph Salang dan Senator Heng Seai Kie. Kalau diimbau semula, Datuk Seri Utama Dr Rais "Bagai Sirih Pulang Ke Gagang" kerana beliau pernah menjawat jawatan Menteri Penerangan pada 1984 - 1986.Perubahan menteri ini dinyatakan Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Tun Razak ketika mengumumkan barisan kabinet baru. Kabinet kali ini lebih kecil iaitu 28 kementerian berbanding 32 kementerian sebelum ini. Bukan sahaja menteri, Kementerian Penerangan kini telah dikenali sebagai KEMENTERIAN PENERANGAN , KOMUNIKASI DAN KEBUDAYAAN.


Read more...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP